Strona 3 z 3
Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 05 lipca 2023, 21:21
autor: f@za
Pod slugi zrobiony
Neo pisze:Przepchnij śrut (jeszcze raz) i zobacz czy udzie równo przez lufę.
O czym Ty piszesz, przecież nie dał rady nawet raz przepchnąć

. "Gadał chłop do obrazu..."
Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 05 lipca 2023, 22:03
autor: pawes354
przy 5,53 jest spory opór, trzyma około 208 m/s (trzeba użyć "jakiejś śiły" aby śruciwo weszło dalej w lufę) przy 5,5 idzie lekko około 4 cm bez większego problemu (lekkie pchnięcie) nie wiem jak mam to opisać
dalej mnie zastanawia test tunera gdzie przy śrucie 1.04 pokazuje 211 m/s 23 dżuliany. takie cuś by mi odpowiadało, chyba pozostaje mi zakupić kolejny śrut :( zaraz będę musiał kraść żeby zarobić na ten ołów :(
Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 05:40
autor: Mada
A nie prościej zrobić zdjęcie portu ładowania i wrzucić na forum?
Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 07:07
autor: Urko
Jeśli dobrze zrozumiałem, a kosztowało mnie to trochę wysiłku, to kolega miał wcześniej H90 i wymienił go na Strikera, z którego przed tuningiem ani razu nie strzelił. Dlatego porównuje "stuningowanego" Strikera z poprzednią wiatrówką H90. Moim zdaniem to nic nie znaczy. Poza tym, że nie mówi nam nic o tym, czy obecne problemy to zasługa producenta czy jakiegoś "fachowca", to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że to są zupełnie różne modele wiatrówek. I lufy też mają inne. Według informacji sklepowych ta w Strikerze ma 42 cm - czyli jest krótsza niż w H90 o 3 cm.
Przykro mi, ale moim zdanie to była by kiepska wymiana nawet, gdyby wszystko niby grało jak trzeba...

Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 08:48
autor: rokasa58
pawes354 pisze:Witam,
sprawdzał i prędkość koło 211 m/s śrut 1.04 h&N 23 J wysyłał mi foto z pomiaru itp.
Stosuj śruty H&N,tuner wiedział co robi

H&N-y niezależnie od kalibru,są ciaśniejsze, a co do lufy,to słyszałem,że przy zamykaniu Hatsana,śrut wylatywał

Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 09:20
autor: pawes354
wcześniej był hatsan 90 :P oki zakupie nadkalibrowego h&n
zamówiłem wczoraj JSB 5,53 1,175 gram ale nie wiem czy nie za ciężki będzie...
Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 10:41
autor: Urko
Uczepiłeś się tej luźnej lufy i kupowaniu śrutów. Heavy to nie jest za ciężki śrut do mocnej wiatrówki.
Przynajmniej z założenia. I tu mi się właśnie przypomniało co jeszcze można popsuć w sprężynowej wiatrówce - uszczelkę tłoka. Taka może oczywista rzecz. Ciekawostka jest taka, że jeśli wiatrówka dizluje, to może mieć przez chwilę wysoką ale niezbyt stabilną energię. Później gdy się wypali smar i uszczelka... Tu jest druga ciekawostka. Gdy wiatrówka ma słabe sprężanie, na lekkim śrucie ubywa mniej energii niż na ciężkim. Ale ten twój śrut wcale taki dużo cięższy nie jest...
PS. Dizlujące Gamo:

Re: luźny śrut 5,52 w lufie a DŻULIANY
: 06 lipca 2023, 10:54
autor: pawes354
ślizg tłoka jest zrobiony uszczelka nowa, ale nie sprzeczam się, coś jednak na rzeczy jest skoro ten śrut vortex 5,53 trzyma w okolicach 208 m/s a na luznym jsb są takie skoki.
a orientujecie się ile fabryczna sprężyna vortex w wersji hp jest napompowana ? to chyba coś koło 120 bar bedzie prawda ?