Strona 1 z 1
guma+metal
: 26 września 2011, 08:55
autor: MajorGatek
Czym przykleić gumę do metalu. Chodzi o bardzo mocne połączenie z uwagi na wysokie ciśnienie.
Re: guma+metal
: 26 września 2011, 12:14
autor: Czarnowidz
Myślę że najlepsza do tego będzie żywica epoksydowa.Może też się nadać któryś z wolniej wiążących klejów dwuskładnikowych np. "Distal".
Kiedyś przykleiłem nim okładziny cierne do szczęk hamulcowych w mojej Jawie.Okładzina trzymała się na samym kleju,zrezygnowałem z dodatkowych nitów i to połączenie wytrzymało ponad dwa lata.Gdy ją sprzedawałem wszystko działało jak trzeba a z tego co słyszałem to późnij też.
Dobrze też może się sprawdzić klej o nazwie "Cyjanopan E" do połączeń elastycznych.
Generalnie wytrzymałość takiego złącza będzie zależeć od jego kształtu, wielkości i twardości samej gumy.Im guma miększa tym chętniej będzie odpadać.
No i podstawa to przygotowanie powierzchni.Łączone powierzchnie powinny być chropowate, czyste i dobrze odtłuszczone.
Może Koledzy będą mieli jeszcze jakieś dobre pomysły.

Re: guma+metal
: 26 września 2011, 16:28
autor: Antonio
Poszukać coś o wulkanizowaniu gumy z metalem
Ewentualnie może klej do szyb samochodowych trzyma się prawie jak pianka montażowa.
Re: guma+metal
: 26 września 2011, 21:05
autor: MajorGatek
Antonio pisze:klej do szyb samochodowych
próbowałem,

Re: guma+metal
: 26 września 2011, 21:09
autor: Snajpi
a może trzaśnij jakiś rysunek pomocniczy coby było wiadomo jak to rodzaj połączenia, a jak nie to dozbieraj do slavi

Re: guma+metal
: 26 września 2011, 21:33
autor: Antonio
Prowokatorzy
A podkład pod ten klej był zapodany?
Znacznie zwiększa przyczepność.
Re: guma+metal
: 27 września 2011, 08:09
autor: MajorGatek
snajperzysta666 pisze:a może trzaśnij jakiś rysunek pomocniczy
trzasnął bym, ale się wstydzę
Antonio pisze:A podkład pod ten klej był zapodany?
był
Re: guma+metal
: 27 września 2011, 08:23
autor: vit91151
Antonio napisał/a:
klej do szyb samochodowych
próbowałem,
Przy klejeniu klejem do szyb samochodowych potrzebny jest podkład, inaczej klej nie będzie trzymał. Kleiłem w jachcie szyby z pleksi, poliwęglanu do różnych powierzchni metalowych, z tworzywa, gładkich i pokrywanych tzw. żelkotem oraz z gumowymi uszczelkami. Bez podkładu odchodzi. Podkład wygląda jak mała buteleczka od lekarstwa, a w środku jak gencjana. Trzeba posmarować obie powierzchnie sklejane. Jak wyschnie, dopiero klej. Trzyma jak zamurowane. Nie da się oderwać a przy próbie oderwania puszcza materiał a nie spoina. Jeżeli masz jeszcze ten klej do szyb, spróbuj z podkładem i gumą. Wtedy powinno trzymać.
W sklepie z klejem do szyb pytaj o podkład do poliuretanu. Koszt w zależności od sklepu 10-15 zł. Przy kupnie trzeba upewnić się u sprzedawcy, czy towar świeży, bo podkład szybko wysycha, nawet zamkniety i trzymany w lodówce.
Re: guma+metal
: 27 września 2011, 22:04
autor: Maciej
1.Sikaflex.
2.Uniflex.
Re: guma+metal
: 05 października 2011, 20:01
autor: MajorGatek
snajperzysta666 pisze:a może trzaśnij jakiś rysunek pomocniczy
zaraz rysynek, poleciała w qb-cie iglica zaworu, dotoczyłem nową tyle, że problem był z oringiem bo go wydmuchiwało
Podtoczyłem głębiej i osadziłem na cyjanopanie - jest dobrze.
Tyle, że teraz nastepny problem, iglica jest dłuższa, troszkę cięzsza od oryginału, wypolerowana prawie na lustro, że tak powiem gustowna, ale... No właśnie. Nabiłem kartusz jakoś tak 175 bar i wyszło
1 - 255
2 - 251
3 -247
4 - 238
5 -231
6 -226
7 - 221
8 - 211
9 - 203
W kartuszu 90 bar.
No nic nabiłem do 195 bar
1 -268
2- 260
3 - 255
4- 249
5 -245
6 - 238
7 -232
8- 226
Nie ma górki, a przy 195 barach jakś przecież musi być - i bądz tu mądry
Może chrono nie tages
Re: guma+metal
: 05 października 2011, 20:21
autor: MajorGatek
czyli osłabić, powiem szczerze, chciałem sprawdzić ile można na maxa wycisnąć. No fakt z 40 z kartusza zrobiło się 20
