Strona 21 z 29

Re: tuning CP1 Kandar

: 04 grudnia 2015, 22:49
autor: zapek-1974
audi80 pisze:Ale to tylko na koncesjonowanej strzelnicy, jak mniemam.
Oj bo izjebem mi zaleciało :evil: A ty te tarczki to w limicie strzelasz :-D

Re: tuning CP1 Kandar

: 04 grudnia 2015, 22:58
autor: audi80
Limity i ograniczenia nie interesują mnie ;)Strzelam mw limicie dobrym dla jsb 18.13 th-hunter

Re: tuning CP1 Kandar

: 22 lutego 2016, 11:29
autor: Neo

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 14:29
autor: Biker
Chciał bym się tu podzielić swoim pomysłem dotyczącym, nazwijmy to bezpiecznika energii.
Patencik bardzo prosty i łatwy do wykonania, wystarczy wiertarka i trochę cierpliwości.
Jako że przerobione CP1 w większości przypadków przekraczają dopuszczalny limit, postanowiłem w stawić w swoich egzemplarzach szybki "wywoływacz limitu" czy też bezpiecznik "mocy".
Jak zwał tak zwał. ;-)
Ogranicznik działa na zasadzie dystansu wsuwanego pomiędzy zawór i zbijak, ja zrobiłem to w najprostszy możliwy sposób przy pomocy jedynie trzpienia który po wsunięciu w system, stawowi wspomniany wcześniej dystans. Średnicę trzpienia trzeba dobrać doświadczalnie dla każdej przerabianej sztuki bo zawsze mogą sie zdarzyć rozbieżności konstrukcyjne.
W moim przypadku było to 3,5 i 4 mm bo zawory różniły się długościami trzpienia w który uderza zbijak.
Zamiast trzpienia można zastosować np. wsuwaną metalową płytkę, z tym było by więcej zabawy ale rozwiązanie lepsze. Mnie chodziło głównie tylko o to żeby w razie czego szybko można było zejść z energią, a to rozwiązanie wywiązuje się ze swego zadania i póki co tak zostanie.
A tu fotki jak to wygląda.
bezpiecznik limit.JPG
bezpiecznik.JPG

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 14:35
autor: Rosół
Już wiem kiedy na na ten pomysł wpadłeś ;-) gratki

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 14:46
autor: Biker
Pomysł się zrodził jak "krykieciarze" zaczęli dyskusję nad swoimi patentami, Przecież my nie gorsi, a wczoraj go wykonałem. ;-)

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 15:10
autor: hani
Pomysł zacny :-)

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 15:11
autor: luki
I tani ;-)

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 15:20
autor: jakiii
Brawo!
Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłby odwrotny tryb, wkładasz - no limit, wyjmujesz - limit.
Oczekuje burzy ... . :mrgreen:

Re: tuning CP1 Kandar

: 13 marca 2016, 15:37
autor: luki
Wlasnie :-)--
Wyciagasz masz limit wkladasz do kielni i niebiescy moga ci naskoczyc :-D

Re: tuning CP1 Kandar

: 14 marca 2016, 00:07
autor: Biker
jakiii pisze:Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłby odwrotny tryb, wkładasz - no limit, wyjmujesz - limit.
No zgadzam się że takie rozwiązanie było by lepsze, można by to nazwać 'zawleczka bezpieczeństwa'.
Tylko teraz wymyśl jak to zrobić, ja wymyśliłem nazwę ;-)

Re: tuning CP1 Kandar

: 14 marca 2016, 07:26
autor: jakiii
Np. to samo co zrobiłeś tylko odwrotnie. :-D

Re: tuning CP1 Kandar

: 14 marca 2016, 08:38
autor: Biker
Ciekawa koncepcja. Ale chyba nie przeczytałeś uważnie jak to działa, albo przeczytałeś i .... ;-)
Lepsze jest wrogiem dobrego, jak to gadają starzy górale. :-D
Poczekam jak ktoś inny wymyśli coś równie prostego i skutecznego, na początek może być nawet sama teoria.

Re: tuning CP1 Kandar

: 14 marca 2016, 09:14
autor: jakiii
Już byś chciał tylko leżeć na laurach. :lol:
Ograniczyłeś skok przy pomocy dystansu, teraz pomyśl jak dystansem wydłużyć go.

Re: tuning CP1 Kandar

: 14 marca 2016, 09:38
autor: Biker
Teoretycznie istnieje taka możliwość ale w tej konstrukcji trzeba by trochę pokombinować i zrobić to od drugiej strony żeby uzyskać podobny efekt, konieczna by też była wymiana sprężyny(cięższy naciąg) i chyba wydłużenie systemu. Zwłaszcza że w tym egzemplarzu z fotki mam ilość kucy porównywalną z "dużym fiatem". A magiczny kołeczek sprowadza go do 14-16 jednostek w kilka sekund.