tuning CP1 Kandar
: 04 marca 2015, 19:55
Witam
Sprawy tuningowania chyba tu beda lepiej wygladaly niz w watku o cp1. Tym bardziej ze on to juz raczej jest o nowosciach ze stajni Kandar/SPA.
Wlasnie jestem na etapie zbierania materialow/wiedzy na temat tuningu powyzszego pistoletu. Plan na weekend: wytoczyc lzejszy zbijak, korek z zaworkiem z kalamitki, uszczelnic i poprawic mocowanie zaworu strzalowego tak zeby uzyskac szczelny i wytrzymaly kartusz, wypolerowac spust i wymienic sprezynke na slabsza. Zabawy z dobraniem sprezyny zbijaka, srednicy transferportu itp zostawiam sobie na kolejny etap. Odrazu zaznaczam ze totalnie nie mam doswiadczenia w mechanice wiatrowkowej wiec licze na cenne wskazowki w zamian obiecuje robic duzo zdjec ;)
Wracajac do technikaliow. To co tu zaraz napisze obrazuje moj stan wiedzy na dzien dzisiejszy. Staralem sie wybrac z dostepnych w internecie materialow mozliwie najlepsze rozwiazania. Jesli gdzies robie blad to prosze o poprawienie.
Wszystkie elementy, ktore maja byc lekkie i wytrzymale bede toczyl z twardego stopu tytanu.
a) Lzejszy zbijak - wzor zaczerpniety z filmu o tuningu cp1
b) korek z zaworkiem z kalamitki. W zwiazku z nieznanym materialem rury kartusza - stal ale nikt chyba nie wie jaka, a do spektrometru nie mam teraz dostepu wiec chcialbym mozliwie wzmocnic to co sie da. Nie znam sie na przebiegu naprezen zachodzacych w kartuszu ale czy nie lepiej by bylo dac uszczelnie przed gwintem? Do tej pory korki ktore widzialem mialy oring pomiedzy gwintem a uchwytem korka. Nie lepiej by bylo oring dac na poczatku korka tak zeby wysokie cisnienie nie dochodzilo do czesci gwintowanej? Reszta standard - otwor w korku w ktorym bedzie grzybek z oringiem. W korek wkrecona kalamitka z rozwiercona dupka. Czytalem ze tanie wezyki do smarownic niszcza powierzchnie boczne kalamitek ale tym sie narazie nie przejmuje.
c) uszczelnienei - to jest jasne - nacinam rowek i wkladam oring. Jesli ktos ma wymiary to prosze sie podzielic bo narazie to planuje pomierzyc wszystko po rozkreceniu i dopiero szukac pasujacego oringa. Co do mocowania to wiem ze jest kilka mozliwosci ale nie specjalnie znam konkrety. Licze na to ze po rozkreceniu da sie to jakos latwo ogarnac.
d) spust i sprezynka - wypoleruje wszystkie powierzchnie trace o siebie, sprubuje dodac podkladke z brazu w celu zmniejszenie wychylen na boki a sprezynke dobiore doswiadczalnie - mam ich spory wybor wiec powinno byc ok.
To chyba na tyle
ps. gwint w korku to jest 20x1,5? nie mam grzebienia pod reka ale jak probowalem wkrecic srube ktora powinn miec 20x1,5 to sie wkrecic nie dala. Oczywiscie jest mozliwosc ze jestem w bledzie i ona wcale nie miala 20x1,5 :)
Sprawy tuningowania chyba tu beda lepiej wygladaly niz w watku o cp1. Tym bardziej ze on to juz raczej jest o nowosciach ze stajni Kandar/SPA.
Wlasnie jestem na etapie zbierania materialow/wiedzy na temat tuningu powyzszego pistoletu. Plan na weekend: wytoczyc lzejszy zbijak, korek z zaworkiem z kalamitki, uszczelnic i poprawic mocowanie zaworu strzalowego tak zeby uzyskac szczelny i wytrzymaly kartusz, wypolerowac spust i wymienic sprezynke na slabsza. Zabawy z dobraniem sprezyny zbijaka, srednicy transferportu itp zostawiam sobie na kolejny etap. Odrazu zaznaczam ze totalnie nie mam doswiadczenia w mechanice wiatrowkowej wiec licze na cenne wskazowki w zamian obiecuje robic duzo zdjec ;)
Wracajac do technikaliow. To co tu zaraz napisze obrazuje moj stan wiedzy na dzien dzisiejszy. Staralem sie wybrac z dostepnych w internecie materialow mozliwie najlepsze rozwiazania. Jesli gdzies robie blad to prosze o poprawienie.
Wszystkie elementy, ktore maja byc lekkie i wytrzymale bede toczyl z twardego stopu tytanu.
a) Lzejszy zbijak - wzor zaczerpniety z filmu o tuningu cp1
b) korek z zaworkiem z kalamitki. W zwiazku z nieznanym materialem rury kartusza - stal ale nikt chyba nie wie jaka, a do spektrometru nie mam teraz dostepu wiec chcialbym mozliwie wzmocnic to co sie da. Nie znam sie na przebiegu naprezen zachodzacych w kartuszu ale czy nie lepiej by bylo dac uszczelnie przed gwintem? Do tej pory korki ktore widzialem mialy oring pomiedzy gwintem a uchwytem korka. Nie lepiej by bylo oring dac na poczatku korka tak zeby wysokie cisnienie nie dochodzilo do czesci gwintowanej? Reszta standard - otwor w korku w ktorym bedzie grzybek z oringiem. W korek wkrecona kalamitka z rozwiercona dupka. Czytalem ze tanie wezyki do smarownic niszcza powierzchnie boczne kalamitek ale tym sie narazie nie przejmuje.
c) uszczelnienei - to jest jasne - nacinam rowek i wkladam oring. Jesli ktos ma wymiary to prosze sie podzielic bo narazie to planuje pomierzyc wszystko po rozkreceniu i dopiero szukac pasujacego oringa. Co do mocowania to wiem ze jest kilka mozliwosci ale nie specjalnie znam konkrety. Licze na to ze po rozkreceniu da sie to jakos latwo ogarnac.
d) spust i sprezynka - wypoleruje wszystkie powierzchnie trace o siebie, sprubuje dodac podkladke z brazu w celu zmniejszenie wychylen na boki a sprezynke dobiore doswiadczalnie - mam ich spory wybor wiec powinno byc ok.
To chyba na tyle
ps. gwint w korku to jest 20x1,5? nie mam grzebienia pod reka ale jak probowalem wkrecic srube ktora powinn miec 20x1,5 to sie wkrecic nie dala. Oczywiscie jest mozliwosc ze jestem w bledzie i ona wcale nie miala 20x1,5 :)
