Prośba o tuning

Porady i tutoriale dla majsterkowiczów i strzelców, którzy chcą samodzielnie wykonać lub ulepszyć sprzęt. Od prostych modyfikacji po zaawansowane projekty DIY

Moderatorzy: Antonio, Neo, arkadyjczyk

Awatar użytkownika
xXKrisiXx
Czytający
Czytający
Posty: 33
Rejestracja: 21 listopada 2021, 10:43
Arsenał: Dzida

Prośba o tuning

Post autor: xXKrisiXx »

Cześć. Potrzebuję kogoś kto jest mi w stanie pomóc w tuningu artemis m22. Sam chciałem zgłębić temat ale uczenie się na własnych błędach może być kosztowne, więc wolę skorzystać z czyjejś pomocy. Jeśli ktoś skory to na priva niech napisze. I świąteczne pozdrowienia dla czytających :)
Awatar użytkownika
f@za
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 10019
Rejestracja: 20 października 2018, 18:21
Arsenał: Scyzoryk
Lokalizacja: Świętokrzyska wioska

Re: Prośba o tuning

Post autor: f@za »

Spoko, tego raczej nie da się zepsuć ;-).
Człowiek nie wielbłąd, napić się musi. Chłop nie koń, wody pił nie będzie.
Awatar użytkownika
arkadyjczyk
Zasłużony Hunter
Zasłużony Hunter
Posty: 5725
Rejestracja: 17 grudnia 2016, 23:46
Arsenał: Audi B5 '95 :-P
Lokalizacja: Puszcza Wkrzańska

Re: Prośba o tuning

Post autor: arkadyjczyk »

Wiertarka sztuk jeden.
Wiertło sztuk jeden.
Imbusy - zestaw podstawowych wymiarów
Śrubokręt krzyżakowy.
Śrubokręt płaski.

Spuszczasz powietrze, rozbierasz, znajdujesz mosiężną "pastylkę" pomiędzy blokiem a wyjściem z zaworu strzałowego, używasz wiertła, składasz. Napięciem sprężyny ustawiasz żądaną energię.

Pro tipy:
Przyda się chrono, warto też nie przesadzać z rozwierceniem tego dławika, tylko stopniowo. Rozwiercić zawsze można, dołożyć materiału już nie ;-) warto po wszystkim zmierzyć prędkość w całym zakresie ciśnień co by nie było górki powyżej 17J przy powiedzmy 90 barach. Jak wiatrówka celna to nie ruszaj korony bo spierdolisz :mrgreen:

Powodzenia :-)--
Obrazek
Awatar użytkownika
xXKrisiXx
Czytający
Czytający
Posty: 33
Rejestracja: 21 listopada 2021, 10:43
Arsenał: Dzida

Re: Prośba o tuning

Post autor: xXKrisiXx »

Kurde dla was to bułka z masłem, dla mnie to doświadczenie jakbym stąpał po księżycu. Ale nic, spróbuję. Chrono posiadam. A może ktoś powiedzieć jaka jest kolejność rozmontowania by dostać się do tej "pastylki"? rozumiem że najpierw powietrze spuszczam (hmm suche strzały lub pewnie lekkie zluzowanie śruby zaworu na kartuszu?) potem odkręcam łoże, spustu nie ruszam, i dalej co kręcić? tu znalazłem jakiegoś Hindusa jak rozbiera m22 ale ni chuchu rozumiem co mówi, https://www.youtube.com/watch?v=cybndP5ZLZk i tak na 18:24 coś on wyciąga, czy to o to chodzi? Rozkręcanie mogę podpatrzeć z tego filmiku, tylko nie wiem czy to jest ten element o który chodzi?
I również arkadyjczyk mówiłeś o regulowanie napięcia sprężyny , czy robię to , tą śrubą jak na zdj. nr 1?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Hordish
Sponsor forum
Sponsor forum
Posty: 1191
Rejestracja: 27 września 2020, 22:24
Arsenał: Laserowa dzida
Lokalizacja: Śląskie

Re: Prośba o tuning

Post autor: Hordish »

Awatar użytkownika
arkadyjczyk
Zasłużony Hunter
Zasłużony Hunter
Posty: 5725
Rejestracja: 17 grudnia 2016, 23:46
Arsenał: Audi B5 '95 :-P
Lokalizacja: Puszcza Wkrzańska

Re: Prośba o tuning

Post autor: arkadyjczyk »

Tak, ta śruba służy do napięcia sprężyny.
Obrazek
Awatar użytkownika
zbi_air
VIP
VIP
Posty: 2334
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 11:07
Arsenał: N₂+O₂+Ar

Re: Prośba o tuning

Post autor: zbi_air »

arkadyjczyk pisze:Rozwiercić zawsze można, dołożyć materiału już nie ;---
Tak jest :mrgreen:
Łatwiej kijek pocienkować, niż go potem pogrubasić :mrgreen:
http://fredro.kulturalna.com/a-4976.html
Awatar użytkownika
śwagier
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 4360
Rejestracja: 30 kwietnia 2021, 11:46
Arsenał:
Lokalizacja: małopolska

Re: Prośba o tuning

Post autor: śwagier »

Łoj tam... był taki co jajko gotował pół godziny i wciąż bylo twarde :-D
BTW Transferporty "pastylkowe" są the best . jak się spier* to dorobienie nowego nie czyści kieszeni.Jak transferport jest częscią zaworu strzalowego, to już trzeba baaaaarzo uważać ;-)
P.S znam gościa,co ma chyba cztery,jak nie lepiej ;-)

Tu masz schemat: https://uploads.tapatalk-cdn.com/201910 ... 563b43.jpg
Nie trzeba spuszczac powietrza. Mowimy o elemencie - jak w tych okularach widze - - 32 . Przeanalizuj schemat
Utrzymanie ciśsnieniawlartuszu zapewnia zwor strzalowy i iglica strzałowa w nim.
Ni e ma uderzenia w iglicę, zawor jest szczelny imozna wyjąć caly kartusz, bo "pastylko jest "za nim" w sensie kolejnosci przeplywu powietrza
Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności.
-Marie von Ebner-Eschenbach-
Awatar użytkownika
f@za
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 10019
Rejestracja: 20 października 2018, 18:21
Arsenał: Scyzoryk
Lokalizacja: Świętokrzyska wioska

Re: Prośba o tuning

Post autor: f@za »

Jaki jest kaliber flinty? A z resztą bez różnicy, jak odkręcisz blok (to w co jest wsadzona lufa) od komory strzałowej (to przedłużenie kartusza) zmierz jakiej średnicy jest otwór w bloku którym powietrze wlata do lufy. Takim wiertłem maks można rozwiercać "pastylkę". Proponuję na początek o 1,5 - 2mm mniej, bo będziesz miał problem z zejściem do limitu.
Ostatnio zmieniony 21 grudnia 2021, 22:07 przez f@za, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek nie wielbłąd, napić się musi. Chłop nie koń, wody pił nie będzie.
Awatar użytkownika
xXKrisiXx
Czytający
Czytający
Posty: 33
Rejestracja: 21 listopada 2021, 10:43
Arsenał: Dzida

Re: Prośba o tuning

Post autor: xXKrisiXx »

kaliber 5,5mm, po wyjęciu z pudełka było 16,1J przy ok 130bar na regu, śrut jumbo exact diabolo, na 50m duuuży opad :/
Awatar użytkownika
śwagier
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 4360
Rejestracja: 30 kwietnia 2021, 11:46
Arsenał:
Lokalizacja: małopolska

Re: Prośba o tuning

Post autor: śwagier »

130 przy 5.5 i 16 J ?
No to otworek w pastylce jest jak wlos ;-)
Obstawiam rzad 1mm
Syci niewolnicy są najzacieklejszymi wrogami wolności.
-Marie von Ebner-Eschenbach-
Awatar użytkownika
Robeq
Sponsor forum
Sponsor forum
Posty: 536
Rejestracja: 30 maja 2020, 14:45
Arsenał:

Re: Prośba o tuning

Post autor: Robeq »

xXKrisiXx pisze:kaliber 5,5mm, po wyjęciu z pudełka było 16,1J przy ok 130bar na regu, śrut jumbo exact diabolo, na 50m duuuży opad :/
A jak duży ten opad? Masz zdjęcie tarczki, czy czegoś tam (karton, prześcieradło), w co strzelałeś na 50m w 16? Ewentualnie prędkości z chrono = zdjęcie.

Mając więcej danych wejściowych forumowi ludzie pomogą ogarnąć Ci Twoją sytuację.
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich. Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie" - Friedrich Nietzsche
Awatar użytkownika
xXKrisiXx
Czytający
Czytający
Posty: 33
Rejestracja: 21 listopada 2021, 10:43
Arsenał: Dzida

Re: Prośba o tuning

Post autor: xXKrisiXx »

No to tak. Strzelałem na 50m z podpórki, celowałem w środek tarczy, strzały padały jak zaznaczyłem na zdj., był też lekki wiaterek, nierówny, otwarty teren. Tarcz już nie mam. By trafić w 10 musiałem celować w 4 powyżej 10 . Myślę zatem że to spory opad :/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Neo
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 14995
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
Arsenał: To co pod ręką
Lokalizacja: Był Poznań

Re: Prośba o tuning

Post autor: Neo »

Robeq pisze:A jak duży ten opad
Istotne jest na jaką odległość jest wyzerowana luneta od tego będzie zależny punkt celowania,opad będzie ciągle ten sam.
Życie, to jedyna droga ku śmierci.
Awatar użytkownika
Robeq
Sponsor forum
Sponsor forum
Posty: 536
Rejestracja: 30 maja 2020, 14:45
Arsenał:

Re: Prośba o tuning

Post autor: Robeq »

xXKrisiXx pisze:No to tak. Strzelałem na 50m z podpórki, celowałem w środek tarczy, strzały padały jak zaznaczyłem na zdj., był też lekki wiaterek, nierówny, otwarty teren. Tarcz już nie mam. By trafić w 10 musiałem celować w 4 powyżej 10 . Myślę zatem że to spory opad :/
A na ile luneta wyzerowana wczesniej, zanim sie zabrales na 50m?
"Ten, który z demonami walczy, winien uważać, by samemu nie stać się jednym z nich. Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie" - Friedrich Nietzsche
ODPOWIEDZ