tuning CP1 Kandar

Porady i tutoriale dla majsterkowiczów i strzelców, którzy chcą samodzielnie wykonać lub ulepszyć sprzęt. Od prostych modyfikacji po zaawansowane projekty DIY

Moderatorzy: Antonio, Neo, arkadyjczyk

stefan901
Tropiciel
Tropiciel
Posty: 208
Rejestracja: 22 grudnia 2011, 22:41
Arsenał: kandar cp1, pp700

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: stefan901 »

Ma ktoś możliwość zmierzenia gwintu w zaworze strzałowym kandara?
Awatar użytkownika
Antonio
Administrator
Administrator
Posty: 5557
Rejestracja: 28 maja 2011, 17:27
Arsenał:

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Antonio »

Z pamięci 16x1.
Ale na 100 po 22 jak będę pamiętać.
Obrazek
Stary pierdziel ale nie alkoholik ;-)
stefan901
Tropiciel
Tropiciel
Posty: 208
Rejestracja: 22 grudnia 2011, 22:41
Arsenał: kandar cp1, pp700

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: stefan901 »

Kurde miałem nadzieję poeksperymentować z podpięciem butli po taniości, ale znalazłem w sklepach tylko śruby 16x1,5.
Takie jeszcze pytanko, miedziane przewody hamulcowe uszczelniają się przez dociśnięcie grzybka zarobionego na końcu czy potrzebują dodatkowych uszczelek?
stefan901
Tropiciel
Tropiciel
Posty: 208
Rejestracja: 22 grudnia 2011, 22:41
Arsenał: kandar cp1, pp700

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: stefan901 »

Oto przymiarka elementów w mojej próbie zmagań z tematem cp1 pcp.
Wstępny test zakończył się sukcesem, połączenie przewodem hamulcowym jest szczelne.
A test "wstępny" bo butla prawie pusta i nie wiadomo jak będzie ze szczelnością na pełnej.
Początkowo chciałem wydrążyć w środku drewienko i tamtędy poprowadzić rurkę ale jest tam za mało miejsca.
Zrobię wyżłobienie na wierzchniej stronie i w nim zagłębię częściowo rurkę.
Najważniejsza sprawa nad którą dumam to mechaniczne połączenie gniazda butli z drewienkiem. Zaopatrzyłem się w lut twardy z topnikiem do aluminium i płaskownik. Jestem tylko ciekaw czy ten lut będzie wystarczająco wytrzymały żeby utrzymać butlę.

Obrazek
Awatar użytkownika
rufles
Początkujący Hunter
Początkujący Hunter
Posty: 420
Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
Arsenał: kandar cp1
Lokalizacja: białystok
Kontakt:

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: rufles »

kiedys te luty do alu to byl pic na wode.... watpie zeby sie cos w tej kwestii zmienilo. Moze lepiej daj to komus na tig'a. Jak nie masz gdzie to moze pomysl o zywicy i macie szklanej. Do tego jakies rdzenie ze styropianu co by lzejsze bylo i mozna fajne rzeczy ulepic. Pozniej szlifierka polerka malowanie i mozesz miec ladne mocowanie. Ps. to oczywiscie nie jest takie proste chocby dlatego ze wiekszosc zywic topi styropian. Ale trudnosci da sie obejsc, a cala produkcja nie wymaga skomplikowanych narzedzi.
Biker

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Biker »

Będąc u dziadka w Ghanie zrobiłem testy CP1 na chrono i oto co mi wyszło :

Test z wymontowanym przebijakiem kapsuł, ciśnienie 220 bar
śrut JSB 1,03 ----- śrut crosman premier 0,93
m/s J ------------- m/s J
1. 202 21 ----- 1. 196 17,9
2. 212 23,1----- 2. 200 18,5
3. 215 23,7----- 3. 209 20,3
4. 224 25,8 ----- 4. 215 21,6
5. 231 27,4 ----- 5. 220 22,5
6. 233 28 ------ 6. 228 24,1
7. 233 28 ------ 7. 229 24,3
8. 229 26,9 ----- 8. 227 23,9
9. 222 25,5 ------ 9. 223 23,1
10. 215 23,9 ------ 10. 216 21,7
11. 205 21,6 ------ 11. 208 20,1
12. 192 19 ------- 12. 197 18,1
13. 175 15,7------ 13. 182 15,3

przebijak kapsuł w zaworze, ciśnienie 220 bar
śrut crosman premier 0,93 ---- śrut RS 0,87 -----śrut JSB 1.03
m/s J -------------------- m/s J --------------m/s J
1. 185 15,8 ----------- 1.195 16,5 --------1. 183 17,2
2. 193 17,3 ----------- 2. 203 17,9-------- 2. 189 18,4
3. 198 18,2 ----------- 3. 204 18,1--------- 3. 194 19,4
4. 199 18,4 ----------- 4. 207 18,7---------- 4. 195 19,6
5. 202 18,9----------- 5. 205 18,3 -----------5. 194 19,3
6. 201 18,7----------- 6. 206 18,4------------ 6. 192 18,9
7. 199 18,3---------- 7. 202 17,7-------------- 7. 189 18,3
8. 195 17,6----------- 8. 198 17,1-------------- 8. 185 17,6
9. 192 17,1----------- 9. 196 16,7--------------- 9. 181 16,9
10. 187 16,2---------- 10. 190 15,7
11. 182 15,3---------- 11. 185 14,8
12. 175 14,1---------- 12. 179 13,9
13. 170 13,4----------

RS 200 bar
m/s J
218 20,7
227 22,4
232 23,4
234 23,7
231 23,1
koniec śrutu

Z uwagi na małą ilość śrutu test jest słaby, ale co nie co już widać .
Bez wymiany kartusza na większy nic się nie wyczaruje, obecne 24 cm3 nie są w stanie zapewnić żadnej stabilności strzałów, ale podjąłem już pierwsze kroki aby zamontować tam kartusz o pojemności ok 150-180 cm3 . Mam już rurkę o średnicy wewnętrznej 37mm która "się gwintuje" , a forumowy kolega ma dokonać reszty dzieła. Myślę że ten pistol po nie dużych nakładach w jego ulepszenie stanie się całkiem fajną zabawką . I co ważne nie dużą . Pistol w tej chwili jest na fabrycznym zbijaku i sprężynie.
Awatar użytkownika
jakiii
Zasłużony Hunter
Zasłużony Hunter
Posty: 5455
Rejestracja: 18 sierpnia 2011, 20:59
Arsenał:

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: jakiii »

Widać też ze, co z garnkiem to z garnkiem. :-D
Biker

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Biker »

Ano widać , ale garnek trzeba większy zrobić, a bez większego kartusza to w ogóle nic nie warto chyba robić. No może częściej pompować ;-)
Potencjał jednak jest, na tak krótkiej lufie 28 koni łapie, na razie :-)
Musze sprawdzić czy sprawność nie wzrośnie na cięższym śrucie, ale na razie takiego nie mam .
stefan901
Tropiciel
Tropiciel
Posty: 208
Rejestracja: 22 grudnia 2011, 22:41
Arsenał: kandar cp1, pp700

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: stefan901 »

Polutowałem to alu i trzyma się mocno, tylko wygląda paskudnie. Mi to nie przeszkadza więc jest git. Zostało mi tylko dorzucić podkładkę lub dwie do regulatora i można robić pierwsze zdjęcia gołębi.
Biker

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Biker »

Wielu z tu obecnych ma CP1 w pcp a testy tylko ja wstawiłem, co to nikt dziadka czy też wujka za granicą nie ma żeby testy na chrono u niego bezpiecznie przeprowadzić ?
hejchaczi
Sponsor forum
Sponsor forum
Posty: 48
Rejestracja: 17 lipca 2013, 09:37
Arsenał:
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: hejchaczi »

Podejmie się ktoś przeróbki mojego Kandara na pcp ? I może się znajdzie ktoś kto dorobi tłumik ?
Awatar użytkownika
bosh6
Sponsor forum
Sponsor forum
Posty: 2403
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 11:23
Arsenał: Crick Tac 45

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: bosh6 »

hejchaczi pisze:Podejmie się ktoś przeróbki mojego Kandara na pcp ? I może się znajdzie ktoś kto dorobi tłumik ?
Napisz do Antka. Zrobi jedno i drugie
Biker

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Biker »

Po dłuższych testach okazuje się że, najsłabszym punktem CP1 pracującego na wysokich ciśnieniach jest aluminiowy zawór strzałowy. Nie ma problemu ze szczelnością, ale przy ciśnieniu ponad 200bar wygniata się gniazdo transfer portu i robią się tam przedmuchy. Moje wnioski są takie, że nie należy w tym pistolu przesadzać z ciśnieniem (mnie się zdarzało i 240 bar) albo zmienić sposób mocowania zaworu, najlepiej wkręcając go bezpośrednio w dorobiony kartusz. Obecnie ze względu na nieszczelność transfer portu prędkość najsilniejszych strzałów spadła o ok. 20m/s :-/
Awatar użytkownika
Neo
Stary Pierdziel
Stary Pierdziel
Posty: 14997
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
Arsenał: To co pod ręką
Lokalizacja: Był Poznań

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Neo »

Można połączyć twardszą uszczelką ,lub nawet rurką aluminiową,w Crosie jest łącznik stalowy .
Życie, to jedyna droga ku śmierci.
Biker

Re: tuning CP1 Kandar

Post autor: Biker »

W CP1 transfer port jest z brązu lub mosiądzu na dwóch oringach i sam w sobie jest wystarczający, ale gniazdo w zaworze się wygniata bo jest z amelinium . Przesadziłem chyba trochę z ciśnieniem a pistol nie był do tego przewidziany, działają na to gniazdo siły ścinające i się trochę zdeformowało. Pistola da się jeszcze uratować, trzeba zrobić nowy zawór z twardszego metalu.
ODPOWIEDZ