Transport butli nurkowych i wykorzystywanych do pcp
Moderatorzy: Neo, arkadyjczyk, Antonio
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
- Nuras5
- Arsenał:
Transport butli nurkowych i wykorzystywanych do pcp
Kilka słów o tym jak przewozić butle nurkowe napełnione powietrzem oraz inne wykorzystywane do karabinków typu pcp. Czyli innymi słowami jak bezpiecznie transportować napełnioną butlę.
Panowie- strzelcem jestem więcej niż początkującym, ale nurkiem bardziej niż doświadczonym [ponad 30 lat nurkowania], dlatego pozwalam sobie zwrócić zwolennikom butli na jeden szczegół [sam używam butli od lat- mam w garażu ok. 10 szt, od 5l do zestawów 2x10l i 2x 12 oraz oczywiście kompresor].
Przewożenie butli nurkowej w samochodzie to nie jest zabawa - znam wypadki, kiedy rzucona lub uderzona odłamała zawór - ten poleciał jak pocisk i zabił nurka. Nowoczesne mają tłumik ciśnienia, ale stare , bez legalizacji niekoniecznie. Pokazana w innym temacie butla Vitković ma osłonę zaworu i jest używana w jaskiniach, żeby uniknąć takiego wypadku przy uderzeniu o strop jaskini.
Transport butli w samochodzie
1 Butle kładziemy zawsze zaworem w kierunku odwrotnym do siedzeń, najlepiej w poprzek bagażnika.
2 Nie może latać po bagażniku -nie musi być przywiązana, wystarczy przyciśnięcie jej jakąś torbą -ważne żeby była nieruchoma.
Ja sam wożę butle od lat i nic się nie dzieje, ale przestrzegam tych zasad.
Sam jestem , oczywiście zwolennikiem butli zamiast pompek do pcp.
Panowie- strzelcem jestem więcej niż początkującym, ale nurkiem bardziej niż doświadczonym [ponad 30 lat nurkowania], dlatego pozwalam sobie zwrócić zwolennikom butli na jeden szczegół [sam używam butli od lat- mam w garażu ok. 10 szt, od 5l do zestawów 2x10l i 2x 12 oraz oczywiście kompresor].