tuning CP1 Kandar
Moderatorzy: Neo, arkadyjczyk, Antonio
- stefan901
- Posty: 215
- Dołączył(a): 22 grudnia 2011
- Arsenał: kandar cp1, pp700
Re: tuning CP1 Kandar
Ma ktoś możliwość zmierzenia gwintu w zaworze strzałowym kandara?
- Antonio
-
- Posty: 5617
- Dołączył(a): 28 maja 2011
- Arsenał:
Re: tuning CP1 Kandar
Z pamięci 16x1.
Ale na 100 po 22 jak będę pamiętać.
Ale na 100 po 22 jak będę pamiętać.

Stary pierdziel ale nie alkoholik

- stefan901
- Posty: 215
- Dołączył(a): 22 grudnia 2011
- Arsenał: kandar cp1, pp700
Re: tuning CP1 Kandar
Kurde miałem nadzieję poeksperymentować z podpięciem butli po taniości, ale znalazłem w sklepach tylko śruby 16x1,5.
Takie jeszcze pytanko, miedziane przewody hamulcowe uszczelniają się przez dociśnięcie grzybka zarobionego na końcu czy potrzebują dodatkowych uszczelek?
Takie jeszcze pytanko, miedziane przewody hamulcowe uszczelniają się przez dociśnięcie grzybka zarobionego na końcu czy potrzebują dodatkowych uszczelek?
- stefan901
- Posty: 215
- Dołączył(a): 22 grudnia 2011
- Arsenał: kandar cp1, pp700
Re: tuning CP1 Kandar
Oto przymiarka elementów w mojej próbie zmagań z tematem cp1 pcp.
Wstępny test zakończył się sukcesem, połączenie przewodem hamulcowym jest szczelne.
A test "wstępny" bo butla prawie pusta i nie wiadomo jak będzie ze szczelnością na pełnej.
Początkowo chciałem wydrążyć w środku drewienko i tamtędy poprowadzić rurkę ale jest tam za mało miejsca.
Zrobię wyżłobienie na wierzchniej stronie i w nim zagłębię częściowo rurkę.
Najważniejsza sprawa nad którą dumam to mechaniczne połączenie gniazda butli z drewienkiem. Zaopatrzyłem się w lut twardy z topnikiem do aluminium i płaskownik. Jestem tylko ciekaw czy ten lut będzie wystarczająco wytrzymały żeby utrzymać butlę.

Wstępny test zakończył się sukcesem, połączenie przewodem hamulcowym jest szczelne.
A test "wstępny" bo butla prawie pusta i nie wiadomo jak będzie ze szczelnością na pełnej.
Początkowo chciałem wydrążyć w środku drewienko i tamtędy poprowadzić rurkę ale jest tam za mało miejsca.
Zrobię wyżłobienie na wierzchniej stronie i w nim zagłębię częściowo rurkę.
Najważniejsza sprawa nad którą dumam to mechaniczne połączenie gniazda butli z drewienkiem. Zaopatrzyłem się w lut twardy z topnikiem do aluminium i płaskownik. Jestem tylko ciekaw czy ten lut będzie wystarczająco wytrzymały żeby utrzymać butlę.

- rufles
-
- Posty: 420
- Dołączył(a): 14 lutego 2015
- Lokalizacja: białystok
- Arsenał: kandar cp1
Re: tuning CP1 Kandar
kiedys te luty do alu to byl pic na wode.... watpie zeby sie cos w tej kwestii zmienilo. Moze lepiej daj to komus na tig'a. Jak nie masz gdzie to moze pomysl o zywicy i macie szklanej. Do tego jakies rdzenie ze styropianu co by lzejsze bylo i mozna fajne rzeczy ulepic. Pozniej szlifierka polerka malowanie i mozesz miec ladne mocowanie. Ps. to oczywiscie nie jest takie proste chocby dlatego ze wiekszosc zywic topi styropian. Ale trudnosci da sie obejsc, a cala produkcja nie wymaga skomplikowanych narzedzi.
- Biker
Re: tuning CP1 Kandar
Będąc u dziadka w Ghanie zrobiłem testy CP1 na chrono i oto co mi wyszło :
Test z wymontowanym przebijakiem kapsuł, ciśnienie 220 bar
śrut JSB 1,03 ----- śrut crosman premier 0,93
m/s J ------------- m/s J
1. 202 21 ----- 1. 196 17,9
2. 212 23,1----- 2. 200 18,5
3. 215 23,7----- 3. 209 20,3
4. 224 25,8 ----- 4. 215 21,6
5. 231 27,4 ----- 5. 220 22,5
6. 233 28 ------ 6. 228 24,1
7. 233 28 ------ 7. 229 24,3
8. 229 26,9 ----- 8. 227 23,9
9. 222 25,5 ------ 9. 223 23,1
10. 215 23,9 ------ 10. 216 21,7
11. 205 21,6 ------ 11. 208 20,1
12. 192 19 ------- 12. 197 18,1
13. 175 15,7------ 13. 182 15,3
przebijak kapsuł w zaworze, ciśnienie 220 bar
śrut crosman premier 0,93 ---- śrut RS 0,87 -----śrut JSB 1.03
m/s J -------------------- m/s J --------------m/s J
1. 185 15,8 ----------- 1.195 16,5 --------1. 183 17,2
2. 193 17,3 ----------- 2. 203 17,9-------- 2. 189 18,4
3. 198 18,2 ----------- 3. 204 18,1--------- 3. 194 19,4
4. 199 18,4 ----------- 4. 207 18,7---------- 4. 195 19,6
5. 202 18,9----------- 5. 205 18,3 -----------5. 194 19,3
6. 201 18,7----------- 6. 206 18,4------------ 6. 192 18,9
7. 199 18,3---------- 7. 202 17,7-------------- 7. 189 18,3
8. 195 17,6----------- 8. 198 17,1-------------- 8. 185 17,6
9. 192 17,1----------- 9. 196 16,7--------------- 9. 181 16,9
10. 187 16,2---------- 10. 190 15,7
11. 182 15,3---------- 11. 185 14,8
12. 175 14,1---------- 12. 179 13,9
13. 170 13,4----------
RS 200 bar
m/s J
218 20,7
227 22,4
232 23,4
234 23,7
231 23,1
koniec śrutu
Z uwagi na małą ilość śrutu test jest słaby, ale co nie co już widać .
Bez wymiany kartusza na większy nic się nie wyczaruje, obecne 24 cm3 nie są w stanie zapewnić żadnej stabilności strzałów, ale podjąłem już pierwsze kroki aby zamontować tam kartusz o pojemności ok 150-180 cm3 . Mam już rurkę o średnicy wewnętrznej 37mm która "się gwintuje" , a forumowy kolega ma dokonać reszty dzieła. Myślę że ten pistol po nie dużych nakładach w jego ulepszenie stanie się całkiem fajną zabawką . I co ważne nie dużą . Pistol w tej chwili jest na fabrycznym zbijaku i sprężynie.
Test z wymontowanym przebijakiem kapsuł, ciśnienie 220 bar
śrut JSB 1,03 ----- śrut crosman premier 0,93
m/s J ------------- m/s J
1. 202 21 ----- 1. 196 17,9
2. 212 23,1----- 2. 200 18,5
3. 215 23,7----- 3. 209 20,3
4. 224 25,8 ----- 4. 215 21,6
5. 231 27,4 ----- 5. 220 22,5
6. 233 28 ------ 6. 228 24,1
7. 233 28 ------ 7. 229 24,3
8. 229 26,9 ----- 8. 227 23,9
9. 222 25,5 ------ 9. 223 23,1
10. 215 23,9 ------ 10. 216 21,7
11. 205 21,6 ------ 11. 208 20,1
12. 192 19 ------- 12. 197 18,1
13. 175 15,7------ 13. 182 15,3
przebijak kapsuł w zaworze, ciśnienie 220 bar
śrut crosman premier 0,93 ---- śrut RS 0,87 -----śrut JSB 1.03
m/s J -------------------- m/s J --------------m/s J
1. 185 15,8 ----------- 1.195 16,5 --------1. 183 17,2
2. 193 17,3 ----------- 2. 203 17,9-------- 2. 189 18,4
3. 198 18,2 ----------- 3. 204 18,1--------- 3. 194 19,4
4. 199 18,4 ----------- 4. 207 18,7---------- 4. 195 19,6
5. 202 18,9----------- 5. 205 18,3 -----------5. 194 19,3
6. 201 18,7----------- 6. 206 18,4------------ 6. 192 18,9
7. 199 18,3---------- 7. 202 17,7-------------- 7. 189 18,3
8. 195 17,6----------- 8. 198 17,1-------------- 8. 185 17,6
9. 192 17,1----------- 9. 196 16,7--------------- 9. 181 16,9
10. 187 16,2---------- 10. 190 15,7
11. 182 15,3---------- 11. 185 14,8
12. 175 14,1---------- 12. 179 13,9
13. 170 13,4----------
RS 200 bar
m/s J
218 20,7
227 22,4
232 23,4
234 23,7
231 23,1
koniec śrutu
Z uwagi na małą ilość śrutu test jest słaby, ale co nie co już widać .
Bez wymiany kartusza na większy nic się nie wyczaruje, obecne 24 cm3 nie są w stanie zapewnić żadnej stabilności strzałów, ale podjąłem już pierwsze kroki aby zamontować tam kartusz o pojemności ok 150-180 cm3 . Mam już rurkę o średnicy wewnętrznej 37mm która "się gwintuje" , a forumowy kolega ma dokonać reszty dzieła. Myślę że ten pistol po nie dużych nakładach w jego ulepszenie stanie się całkiem fajną zabawką . I co ważne nie dużą . Pistol w tej chwili jest na fabrycznym zbijaku i sprężynie.
- jakiii
-
- Posty: 5411
- Dołączył(a): 18 sierpnia 2011
- Arsenał:
Re: tuning CP1 Kandar
Widać też ze, co z garnkiem to z garnkiem. 

- Biker
Re: tuning CP1 Kandar
Ano widać , ale garnek trzeba większy zrobić, a bez większego kartusza to w ogóle nic nie warto chyba robić. No może częściej pompować
Potencjał jednak jest, na tak krótkiej lufie 28 koni łapie, na razie
Musze sprawdzić czy sprawność nie wzrośnie na cięższym śrucie, ale na razie takiego nie mam .

Potencjał jednak jest, na tak krótkiej lufie 28 koni łapie, na razie

Musze sprawdzić czy sprawność nie wzrośnie na cięższym śrucie, ale na razie takiego nie mam .
- stefan901
- Posty: 215
- Dołączył(a): 22 grudnia 2011
- Arsenał: kandar cp1, pp700
Re: tuning CP1 Kandar
Polutowałem to alu i trzyma się mocno, tylko wygląda paskudnie. Mi to nie przeszkadza więc jest git. Zostało mi tylko dorzucić podkładkę lub dwie do regulatora i można robić pierwsze zdjęcia gołębi.
- Biker
Re: tuning CP1 Kandar
Wielu z tu obecnych ma CP1 w pcp a testy tylko ja wstawiłem, co to nikt dziadka czy też wujka za granicą nie ma żeby testy na chrono u niego bezpiecznie przeprowadzić ?
- hejchaczi
- Posty: 48
- Dołączył(a): 17 lipca 2013
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Arsenał:
Re: tuning CP1 Kandar
Podejmie się ktoś przeróbki mojego Kandara na pcp ? I może się znajdzie ktoś kto dorobi tłumik ?
- bosh6
-
- Posty: 2409
- Dołączył(a): 20 stycznia 2013
- Arsenał: Crick Tac 45
Re: tuning CP1 Kandar
hejchaczi napisał(a):Podejmie się ktoś przeróbki mojego Kandara na pcp ? I może się znajdzie ktoś kto dorobi tłumik ?
Napisz do Antka. Zrobi jedno i drugie
- Biker
Re: tuning CP1 Kandar
Po dłuższych testach okazuje się że, najsłabszym punktem CP1 pracującego na wysokich ciśnieniach jest aluminiowy zawór strzałowy. Nie ma problemu ze szczelnością, ale przy ciśnieniu ponad 200bar wygniata się gniazdo transfer portu i robią się tam przedmuchy. Moje wnioski są takie, że nie należy w tym pistolu przesadzać z ciśnieniem (mnie się zdarzało i 240 bar) albo zmienić sposób mocowania zaworu, najlepiej wkręcając go bezpośrednio w dorobiony kartusz. Obecnie ze względu na nieszczelność transfer portu prędkość najsilniejszych strzałów spadła o ok. 20m/s 

- Neo
-
- Posty: 15182
- Dołączył(a): 6 stycznia 2011
- Lokalizacja: Był Poznań
- Arsenał: To co pod ręką
Re: tuning CP1 Kandar
Można połączyć twardszą uszczelką ,lub nawet rurką aluminiową,w Crosie jest łącznik stalowy .
Życie, to jedyna droga ku śmierci.
- Biker
Re: tuning CP1 Kandar
W CP1 transfer port jest z brązu lub mosiądzu na dwóch oringach i sam w sobie jest wystarczający, ale gniazdo w zaworze się wygniata bo jest z amelinium . Przesadziłem chyba trochę z ciśnieniem a pistol nie był do tego przewidziany, działają na to gniazdo siły ścinające i się trochę zdeformowało. Pistola da się jeszcze uratować, trzeba zrobić nowy zawór z twardszego metalu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Wyświetlone
- Ostatni post
-
- tuning na bazie CP1 Kandar
1 ... 8, 9, 10przez filip z konopi » 22 gru 2015, o 11:54 - 143 Odpowiedzi
- 5613 Wyświetlone
- Ostatni post przez Hans Kloss
31 maja 2016, o 10:26
Zrób to sam
- tuning na bazie CP1 Kandar
-
- Kandar CP1-M PCP
1, 2, 3, 4, 5przez Terrormachine » 23 cze 2021, o 16:19 - 63 Odpowiedzi
- 1514 Wyświetlone
- Ostatni post przez Hordish
23 lis 2021, o 01:22
Zrób to sam
- Kandar CP1-M PCP
-
- Jak zwiększyć J w Kandar CP1 Co2?
1, 2przez Terrormachine » 16 cze 2016, o 16:46 - 22 Odpowiedzi
- 2004 Wyświetlone
- Ostatni post przez Terrormachine
19 cze 2016, o 19:13
Zrób to sam
- Jak zwiększyć J w Kandar CP1 Co2?
-
- P10 SPA KANDAR problem?
1, 2, 3przez crx » 29 kwi 2017, o 15:10 - 36 Odpowiedzi
- 967 Wyświetlone
- Ostatni post przez BiMa
30 kwi 2017, o 23:39
Zrób to sam
- P10 SPA KANDAR problem?
-
- Kandar B3 - co można?
1, 2, 3przez p01ss0n » 19 wrz 2021, o 00:56 - 40 Odpowiedzi
- 891 Wyświetlone
- Ostatni post przez pneumatyk
5 gru 2021, o 12:57
Zrób to sam
- Kandar B3 - co można?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości