TUNING i modyfikacje śrutu

Naboje, śruty i wszelkie inne pestki, peletki.

Moderatorzy: Antonio, Neo, arkadyjczyk

Świerzak
Avatar użytkownika
Posty: 181
Dołączył(a): 9 października 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez HanSolo » 19 lip 2013, o 23:29

Pytanie o balistykę śruta "z gwoździem" jest trochę jak pytanie o balistykę z obrzyna dubeltówki.. Choć można popracować i nad tym. Ścinając sam koniec czubka Crosmana hunting pointed i wkręcając wkręta, ucinając i potem lekko go piłując, do kształtu niemal oryginalnej peletki, otrzymywałem balistykę b. zbliżoną do oryginału.
Wbrew pozorom blachę w samochodzie (ale to jeszcze zależy w jakim samochodzie) można przebić już Gamo Rocketem lub innym teflonowo-stalowym wynalazkiem z dwudziestu-paru Januszy.

Nie bardzo się orintuję wbrew którym pozorom. Jak przebijesz (nie zardzewiałe!) drzwi np z Audi albo Mitsubishi za pomocą 20 -kilku julków, to masz u mnie flaszkę. Jako amunicję użyj czego dusza pragnie -może to być nawet uranowy pręt w sabocie...
Żaden z "kombinowanych" śrutów dostępnych w sprzedaży, nie oferuje stalowego czubka, którego kombinerkami przeciąć jest problem...
Pytanie, po co? Bo można. Bo w cenie śrut+wkręty. Bo nie musisz kupować 200szt żeby zobaczyć jak działa. Bo jak wsunę takiego śruta ociekającego Napier-oliwką, trochę głębiej w przewód lufy, to efekt jest taki, że mamy dizla napędzającego śrut z hartowanym czubkiem, przy FACowej sprężynie, przy przyłożeniu-huk i dziura w czymkolwiek co nam wpadnie w łapki, rodem z palnej... opad kopary kolegi, który to widzi jest w bonusie :mrgreen:
Tak, robię to dla frajdy i nie ma to zastosowania w praktyce. ;-)
Noś Nóż

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 5617
Dołączył(a): 28 maja 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Antonio » 20 lip 2013, o 08:36

Tak z ciekawości czy takim śrutem idzie trafić w te drzwi z 50m?
Obrazek
Stary pierdziel ale nie alkoholik ;-)

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 20 lip 2013, o 10:03

Dokładnie, dobre pytanie.
Kiedyś blachy miały przeważnie ok 0,75mm grubości i te były bardziej pancerne, ale teraz coraz częściej spotyka się takie o grubości 0,4mm. Jak trafisz na odpowiedni model który ma z takiej drzwi lub błotniki to z 25J w 4.5mm dziurawisz je Gamo Rocketem, (tym ze stalową kulką) jak ser szwajcarski. Lecz jest warunek, musisz stać stosunkowo blisko, ja strzelałem z ok 5m bo na tyle pozwalał mi garaż.

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 5617
Dołączył(a): 28 maja 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Antonio » 20 lip 2013, o 10:14

Nie kupię od Ciebie żadnego samochodu skoro tak je traktujesz B-)
Obrazek
Stary pierdziel ale nie alkoholik ;-)

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 20 lip 2013, o 10:35

Łatka, szpachla potem lakier i się nawet nie zorientujesz że coś było :mrgreen:
A do tego będziesz jeszcze przez rok wydzwaniał z zachwytami i na flaszkę zapraszał :lol:

Świerzak
Avatar użytkownika
Posty: 181
Dołączył(a): 9 października 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez HanSolo » 20 lip 2013, o 17:20

Antonio napisał(a):Tak z ciekawości czy takim śrutem idzie trafić w te drzwi z 50m?

Oczywiście. Węszę w Twoim pytaniu ironię.. Trafnie?
Raczej nie mam dostępu do blach z nowszych niż 2000r samochodów. Mój najnowszy jest z 1998r a poprzednie 1989r, 1991r, 1994r. Te 2 ostatnie miały prędzej 1mm niż 0,75. Mitsubishi na 90%. Drzwi, ciężkim nożem kukri -słabe szanse na przedziurawienie, czubkiem. Błotnik tylny a i owszem. Maska to samo, a dach to i z 30j by dało radę może.
Łatka, szpachla potem lakier i się nawet nie zorientujesz że coś było

Ze mną nie przechodzi ;-) :lol:
Noś Nóż

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 20 lip 2013, o 19:12

Ze mną też by nie przeszło, lata w warsztacie robią swoje :-P Ale u Antosia... :mrgreen:
W autkach starszych, z roczników jak wymieniasz to blacha trafiała się i od 0,8mm do 1mm, ale to też w zależności od miejsca bo mówię, niektóre miejsca są znacznie cieńsze od innych i bardziej podatne. Tak jak sam zauważyłeś, maska, dach, błotniki. Dzisiaj pogoń za redukcją wagi robi swoje i taka Mazda, czy Peugeot po 2006 to masełko.

Zasłużony Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 2917
Dołączył(a): 15 lipca 2012
Lokalizacja: z Za Winkla
Arsenał: Hatsan Ranger AT44 5,5 + mDOT 4-16x42 MilDot

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez lykanos » 21 lip 2013, o 00:13

Gonzo napisał(a):Dzisiaj pogoń za redukcją wagi robi swoje i taka Mazda, czy Peugeot po 2006 to masełko.

Raczej cieńcie kosztów ... a redukcja wagi dla zamydlenia oczu...
Porównanie np. do np. grubych i obustronnie ocynkowanych blach Audi 80, 100.

Fakt trochę jest już historii o tych mazdach - po gradobiciu blacharze mają zwykle co robić :lol: - "A takie są ładne... japońskie" :lol: parafrazując cytat z filmu....
Temat o konieczności wprowadzenia w Polsce: Vermin Control i Pest Control czyli odstrzału z wiatrówki: szkodników; gatunków obcych; nadmiernie rozmnażających się. Z którymi natura nie daje sobie rady w sztucznych ekosystemach miast, wsi, sadów, parków i terenów uprawnych (szczury, myszy, norki amerykańskie, króliki, aleksandretty obrożne, sroki, gawrony, kawki, kruki, szpaki, gołębie, wrony, sójki). Jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Norwegii, USA, Kanadzie, Estonii, Meksyku, Korei, Turcji, Białorusi, Afryce, itd..

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 21 lip 2013, o 15:42

Kiedyś karoseria odgrywała istotną rolę jako element bezpieczeństwa podczas wypadku. Miała być gruba, sztywna, i twarda niczym czołg. Dzisiaj producenci od tego odchodzą na rzecz innych rozwiązań w tej kwestii. Teraz podczas wypadku blacha gnie się i składa jak papierek ale ma to za zadanie rozproszyć energię po całym samochodzie chroniąc wnętrze, dlatego też czasami widzi się auto po wypadkowe i myśli "no to trupów musiało być co nie miara" a tu się okazuje że kierowca wyszedł lekko zadrapany. Dodatkowo zmniejszenie wagi ma wpływ na osiągi i spalanie, co działa jak haczyk na kupujących.

Ale to temat na inny dział, a nie na tuning i modyfikację śrutu :mrgreen:

Świerzak
Avatar użytkownika
Posty: 181
Dołączył(a): 9 października 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez HanSolo » 25 lip 2013, o 22:00

Wracając do tego śrutu z wkrętem, można osiągnąć kształt pierwotny śrutu (takiego Pointed Crosmana) jeśli się komuś chce i wtedy balistyka jest niemal bez zmian.
To ja jeszcze podpytam kolegów, od jakiej energii u wylotu, można zacząć powiększać masę śrutu -w przypadku dystansów 100m+ ?
Noś Nóż

Administrator
Avatar użytkownika
Posty: 5617
Dołączył(a): 28 maja 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Antonio » 25 lip 2013, o 22:08

Jeden lubi szybki śrut o małej wadze inny cięższy i wolniejszy o większym opadzie a najlepszy jest taki co celnie lata z danego karabinka.
Obrazek
Stary pierdziel ale nie alkoholik ;-)

Hunter
Posty: 1666
Dołączył(a): 24 października 2010
Arsenał: at 44 singiel 6,35mm leapers 6-24x50 ao ,at 44 5,5mm singiel 8-32x50 ao,at 44 4,5mm -10 leader 4-16x 40 ao ,kral magnum 5,5mm hawke varmint 4x ao ,hatsan 90 vortex 4,5mm center point 3-9x 32 , heanel 300 , chiński wynalazek 4,5mm,bmk 51 5,5mm
=leapers 3-9x32 ao

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez night hunter » 11 sie 2013, o 09:40

Gonzo napisał(a):Bo z H&Na czy JSB to każdy "gópi" potrafi wykręcić skupienie :mrgreen: A tutaj takie eksperymenty na innych pacjentach są przeprowadzane raczej z ciekawości, ot sztuka dla sztuki :-P


ja bym dorzucił jeszcze crosa ultra magnum 5,5 -naprawde dobry srucik - 3 dni temu mnie zadziwił - na 100 meterków z 10 strz -7 weszło w denko od sprit 0,33 l - dwa minimalnie z 1,5 cm pod cel ,i jeden tez dwa cm z prawej -pykałem z lezacej z bipodu , a i troche powiewało nie za mocno ,ale jednak

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 11 sie 2013, o 10:11

Z Crosmana kiedyś strzelałem przez kilka lat. Ideałem to on nie był, albo latał z jakiejś lufki dobrze albo całkiem tragicznie. Jego plusy to twardość.

Night hunter 2 masz bliźniaczo podobny nick do jednego z obecnych tu od dawna userów.

Zasłużony Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 2917
Dołączył(a): 15 lipca 2012
Lokalizacja: z Za Winkla
Arsenał: Hatsan Ranger AT44 5,5 + mDOT 4-16x42 MilDot

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez lykanos » 11 sie 2013, o 13:28

Nawet arsenał podobny do night huntera nr 1 ;-)
Mnie się wydaje że po tej awarii forum kolega nie mógł odzyskać hasła i założył nowe konto :shock:
Temat o konieczności wprowadzenia w Polsce: Vermin Control i Pest Control czyli odstrzału z wiatrówki: szkodników; gatunków obcych; nadmiernie rozmnażających się. Z którymi natura nie daje sobie rady w sztucznych ekosystemach miast, wsi, sadów, parków i terenów uprawnych (szczury, myszy, norki amerykańskie, króliki, aleksandretty obrożne, sroki, gawrony, kawki, kruki, szpaki, gołębie, wrony, sójki). Jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Norwegii, USA, Kanadzie, Estonii, Meksyku, Korei, Turcji, Białorusi, Afryce, itd..

Hunter
Avatar użytkownika
Posty: 890
Dołączył(a): 21 listopada 2011
Arsenał:

Re: TUNING i modyfikacje śrutu

Postprzez Gonzo » 11 sie 2013, o 16:01

lykanos napisał(a):i założył nowe konto


Nie on pierwszy :-P

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Amunicja

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości