tuning CP1 Kandar
Moderatorzy: Antonio, Neo, arkadyjczyk
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
tuning CP1 Kandar
Witam
Sprawy tuningowania chyba tu beda lepiej wygladaly niz w watku o cp1. Tym bardziej ze on to juz raczej jest o nowosciach ze stajni Kandar/SPA.
Wlasnie jestem na etapie zbierania materialow/wiedzy na temat tuningu powyzszego pistoletu. Plan na weekend: wytoczyc lzejszy zbijak, korek z zaworkiem z kalamitki, uszczelnic i poprawic mocowanie zaworu strzalowego tak zeby uzyskac szczelny i wytrzymaly kartusz, wypolerowac spust i wymienic sprezynke na slabsza. Zabawy z dobraniem sprezyny zbijaka, srednicy transferportu itp zostawiam sobie na kolejny etap. Odrazu zaznaczam ze totalnie nie mam doswiadczenia w mechanice wiatrowkowej wiec licze na cenne wskazowki w zamian obiecuje robic duzo zdjec ;)
Wracajac do technikaliow. To co tu zaraz napisze obrazuje moj stan wiedzy na dzien dzisiejszy. Staralem sie wybrac z dostepnych w internecie materialow mozliwie najlepsze rozwiazania. Jesli gdzies robie blad to prosze o poprawienie.
Wszystkie elementy, ktore maja byc lekkie i wytrzymale bede toczyl z twardego stopu tytanu.
a) Lzejszy zbijak - wzor zaczerpniety z filmu o tuningu cp1
b) korek z zaworkiem z kalamitki. W zwiazku z nieznanym materialem rury kartusza - stal ale nikt chyba nie wie jaka, a do spektrometru nie mam teraz dostepu wiec chcialbym mozliwie wzmocnic to co sie da. Nie znam sie na przebiegu naprezen zachodzacych w kartuszu ale czy nie lepiej by bylo dac uszczelnie przed gwintem? Do tej pory korki ktore widzialem mialy oring pomiedzy gwintem a uchwytem korka. Nie lepiej by bylo oring dac na poczatku korka tak zeby wysokie cisnienie nie dochodzilo do czesci gwintowanej? Reszta standard - otwor w korku w ktorym bedzie grzybek z oringiem. W korek wkrecona kalamitka z rozwiercona dupka. Czytalem ze tanie wezyki do smarownic niszcza powierzchnie boczne kalamitek ale tym sie narazie nie przejmuje.
c) uszczelnienei - to jest jasne - nacinam rowek i wkladam oring. Jesli ktos ma wymiary to prosze sie podzielic bo narazie to planuje pomierzyc wszystko po rozkreceniu i dopiero szukac pasujacego oringa. Co do mocowania to wiem ze jest kilka mozliwosci ale nie specjalnie znam konkrety. Licze na to ze po rozkreceniu da sie to jakos latwo ogarnac.
d) spust i sprezynka - wypoleruje wszystkie powierzchnie trace o siebie, sprubuje dodac podkladke z brazu w celu zmniejszenie wychylen na boki a sprezynke dobiore doswiadczalnie - mam ich spory wybor wiec powinno byc ok.
To chyba na tyle
ps. gwint w korku to jest 20x1,5? nie mam grzebienia pod reka ale jak probowalem wkrecic srube ktora powinn miec 20x1,5 to sie wkrecic nie dala. Oczywiscie jest mozliwosc ze jestem w bledzie i ona wcale nie miala 20x1,5 :)
Sprawy tuningowania chyba tu beda lepiej wygladaly niz w watku o cp1. Tym bardziej ze on to juz raczej jest o nowosciach ze stajni Kandar/SPA.
Wlasnie jestem na etapie zbierania materialow/wiedzy na temat tuningu powyzszego pistoletu. Plan na weekend: wytoczyc lzejszy zbijak, korek z zaworkiem z kalamitki, uszczelnic i poprawic mocowanie zaworu strzalowego tak zeby uzyskac szczelny i wytrzymaly kartusz, wypolerowac spust i wymienic sprezynke na slabsza. Zabawy z dobraniem sprezyny zbijaka, srednicy transferportu itp zostawiam sobie na kolejny etap. Odrazu zaznaczam ze totalnie nie mam doswiadczenia w mechanice wiatrowkowej wiec licze na cenne wskazowki w zamian obiecuje robic duzo zdjec ;)
Wracajac do technikaliow. To co tu zaraz napisze obrazuje moj stan wiedzy na dzien dzisiejszy. Staralem sie wybrac z dostepnych w internecie materialow mozliwie najlepsze rozwiazania. Jesli gdzies robie blad to prosze o poprawienie.
Wszystkie elementy, ktore maja byc lekkie i wytrzymale bede toczyl z twardego stopu tytanu.
a) Lzejszy zbijak - wzor zaczerpniety z filmu o tuningu cp1
b) korek z zaworkiem z kalamitki. W zwiazku z nieznanym materialem rury kartusza - stal ale nikt chyba nie wie jaka, a do spektrometru nie mam teraz dostepu wiec chcialbym mozliwie wzmocnic to co sie da. Nie znam sie na przebiegu naprezen zachodzacych w kartuszu ale czy nie lepiej by bylo dac uszczelnie przed gwintem? Do tej pory korki ktore widzialem mialy oring pomiedzy gwintem a uchwytem korka. Nie lepiej by bylo oring dac na poczatku korka tak zeby wysokie cisnienie nie dochodzilo do czesci gwintowanej? Reszta standard - otwor w korku w ktorym bedzie grzybek z oringiem. W korek wkrecona kalamitka z rozwiercona dupka. Czytalem ze tanie wezyki do smarownic niszcza powierzchnie boczne kalamitek ale tym sie narazie nie przejmuje.
c) uszczelnienei - to jest jasne - nacinam rowek i wkladam oring. Jesli ktos ma wymiary to prosze sie podzielic bo narazie to planuje pomierzyc wszystko po rozkreceniu i dopiero szukac pasujacego oringa. Co do mocowania to wiem ze jest kilka mozliwosci ale nie specjalnie znam konkrety. Licze na to ze po rozkreceniu da sie to jakos latwo ogarnac.
d) spust i sprezynka - wypoleruje wszystkie powierzchnie trace o siebie, sprubuje dodac podkladke z brazu w celu zmniejszenie wychylen na boki a sprezynke dobiore doswiadczalnie - mam ich spory wybor wiec powinno byc ok.
To chyba na tyle
ps. gwint w korku to jest 20x1,5? nie mam grzebienia pod reka ale jak probowalem wkrecic srube ktora powinn miec 20x1,5 to sie wkrecic nie dala. Oczywiscie jest mozliwosc ze jestem w bledzie i ona wcale nie miala 20x1,5 :)
- .22
- Stary Hunter

- Posty: 3715
- Rejestracja: 03 marca 2014, 15:45
- Arsenał: B3, Hatsan 20
- Lokalizacja: Kula ziemska.
Re: tuning CP1 Kandar
Na "mechanice wiatrówkowej" jak napisałeś nie ma się co znać, jak rozbierzesz pierwszą wiatrówkę to wszystko stanie się jasne.
Po co lżejszy zbijak, chodzi o szarpanie przy strzale?
Po co lżejszy zbijak, chodzi o szarpanie przy strzale?
EKG - Elitarny Klub Geriatryczny. 
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
mysle jednak ze jak bym tej wiedzy mial troche wiecej to bym wiedzial kiedy jest krotki cykl strzalu, a kiedy dlugi, kiedy mocno podbija, a kiedy nie mocno i pewnei sporo mniej oczywistych rzeczy :) bo sama zasada dzialania jest mi znana inaczej bym sie nie bral za tuning.
Tak z tego co czytalem to duzo osob narzekalo na podbijanie podczas strzalu co w sumie tez zaobserwowalem. Chce dac dluzszy lzejszy zbijak i zobacze czy bylo warto. Jak nie to zawsze moge wrocic do oryginalu.
Docelowo planuje nabijac z gasnicy/powietrzem do 120bar
Tak z tego co czytalem to duzo osob narzekalo na podbijanie podczas strzalu co w sumie tez zaobserwowalem. Chce dac dluzszy lzejszy zbijak i zobacze czy bylo warto. Jak nie to zawsze moge wrocic do oryginalu.
Docelowo planuje nabijac z gasnicy/powietrzem do 120bar
- Neo
- Stary Pierdziel

- Posty: 14993
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
- Arsenał: To co pod ręką
- Lokalizacja: Był Poznań
Re: tuning CP1 Kandar
Trochę sporo ale warto przeczytać i nie trzeba wszystkiego samemu dochodzić http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=121 ... sc&start=0
Życie, to jedyna droga ku śmierci.
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
Rzecz w tym ze czytałem chyba wszystko co sie indexuje w pl googlach oraz ogladalem sporo fotek na forach rosyjskich. Bukw nie znam wiec pewnie sporo ciekawych treści ominalem.
-
stefan901
- Tropiciel

- Posty: 208
- Rejestracja: 22 grudnia 2011, 22:41
- Arsenał: kandar cp1, pp700
Re: tuning CP1 Kandar
Niszczeniem kalamitek nie ma co się przejmować przy ich śmiesznie niskiej cenie.
Oring przed gwintem jest rozwiązaniem stosowanym w markerach paintballowych, więc jest jak najbardziej ok.
Trzeba tylko zadbać, żeby po pełnym wkręceniu korka oring znajdował się na niegwintowanej części rury.
Oring przed gwintem jest rozwiązaniem stosowanym w markerach paintballowych, więc jest jak najbardziej ok.
Trzeba tylko zadbać, żeby po pełnym wkręceniu korka oring znajdował się na niegwintowanej części rury.
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
Dzięki bardzo. Jutro zaczynam :)
-
Rafał
- Hunter

- Posty: 696
- Rejestracja: 18 sierpnia 2014, 21:34
- Arsenał: Hatsan bt65, zoraki hp-01, uberti cattleman thunderer 3.5"
Re: tuning CP1 Kandar
To nie będzie tak że gwint będzie podgryzał oring przy wkładaniu?
-
Biker
Re: tuning CP1 Kandar
Jeśli nie będzie się tego robiło zbyt często to nic się nie stanie , ja mam tak zrobione i ładnie trzyma ciśnienie. A kilka razy już wykręcałem żeby poeksperymentować co nieco . Ciśnienie też raczej stosuję wyższe niż zalecane 120 bar i po całkowitej rozbiórce i przeglądzie nie zauważyłem żadnych niepokojących zmian.Rafał pisze:nie będzie tak że gwint będzie podgryzał oring przy wkładaniu?
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
teoretycznie moze tak byc ale mam nadzieje ze uda sie zrobic zeby dzialalo jak trzeba.
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
dzien drugi tuningowania.
Co juz jest
- wypolerowany spust i dodane 0,8mm podkladki z polietylenu zeby mniej sie gibalo na boki. Pewnie kiedys wymienie plastik na podkladki z brazu ale niestety po przeprowadzce jeszcze nie wszystko przywiezione.
- korek z kalamitka, musze jeszcze naciac rowek na oring ale najpierw nocna zasiadka w piwnicy. Zeby moc robic pierwsze testy to nalezaloby tez naciac rowek pod oring w zaworze strzalowym. Co do kalamitki to wytoczylem grzybek, zalozylem oring i dodalem sprezynke zeby sie nawet bez cisnienia zamykal.
- zbijak - wytoczony, wypolerowany. Jak znajde srubki m6 to zrobie regulacje dlugosci i bedzie mozna zakladac :)
ps. zbijak wytoczony z tytanu wg wymiarow z filmu o tuningu cp1 wazy 23g. I teraz czy to nie okaze sie za malo :D szczegolnie jak planuje napedzac pistolet sprezonym powietrzem. Niby moge regulowac napiecie wstepne sprezyny ale czy to wystarczy.
Co juz jest
- wypolerowany spust i dodane 0,8mm podkladki z polietylenu zeby mniej sie gibalo na boki. Pewnie kiedys wymienie plastik na podkladki z brazu ale niestety po przeprowadzce jeszcze nie wszystko przywiezione.
- korek z kalamitka, musze jeszcze naciac rowek na oring ale najpierw nocna zasiadka w piwnicy. Zeby moc robic pierwsze testy to nalezaloby tez naciac rowek pod oring w zaworze strzalowym. Co do kalamitki to wytoczylem grzybek, zalozylem oring i dodalem sprezynke zeby sie nawet bez cisnienia zamykal.
- zbijak - wytoczony, wypolerowany. Jak znajde srubki m6 to zrobie regulacje dlugosci i bedzie mozna zakladac :)
ps. zbijak wytoczony z tytanu wg wymiarow z filmu o tuningu cp1 wazy 23g. I teraz czy to nie okaze sie za malo :D szczegolnie jak planuje napedzac pistolet sprezonym powietrzem. Niby moge regulowac napiecie wstepne sprezyny ale czy to wystarczy.
Ostatnio zmieniony 07 marca 2015, 22:09 przez rufles, łącznie zmieniany 1 raz.
- syntezator
- Stary Hunter

- Posty: 2933
- Rejestracja: 08 sierpnia 2011, 19:12
- Arsenał: Crosman 1322 Hatsan 125 5,5mm
- Lokalizacja: ze Wsi
Re: tuning CP1 Kandar
Mogę prosić o zdjęcia 
Ponieważ z pewnością byłyby pomocne dla mnie i dla innych userów.
Ponieważ z pewnością byłyby pomocne dla mnie i dla innych userów.
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
dac zdjecia jak jest teraz? czy po dopieszczeniu jak zrobie na gotowo?
- Neo
- Stary Pierdziel

- Posty: 14993
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 19:03
- Arsenał: To co pod ręką
- Lokalizacja: Był Poznań
- rufles
- Początkujący Hunter

- Posty: 420
- Rejestracja: 14 lutego 2015, 15:51
- Arsenał: kandar cp1
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
Re: tuning CP1 Kandar
hehe przed to to byly walki tytanowe o srednicy 22 i 20mm.
w trakcie - jak robilem to nie myslalem o fotkach z reszta jak ktos ma tokarke to bedzie wiedzial jak jej uzyc.
po... etapu "po" jeszcze nie osiagnalem. Czeka mnie polerka tracych powierzchni zbijaka i stoczenie fragmentu gwintu, naciecie rowka pod oring oraz dorobienie kalamitki do korka. Ale szukam innych rozwiazan, ktore moglbym zamiast niej wykonac bo jednak kalamitka coraz mniej mi sie podoba. Moze jak bym kupil jakies firmowe to by byly lepiej wykonane ale to co mam to nieosiowo wykonana tandeta, ktora dodatkowo trudno wyszarpnac z wezyka. Szkoda ze wywiercilem i nagwintowalem juz dla niej otwor. No nic pierwsze koty za ploty. :(
Po etapie "po" zrobie tez jakies zdjecia porownujace moj zbijak z oryginalnym.
To co zauwazylem to po rozebraniu wiatrowki w srodku bylo bardzo duzo gestego smaru. Usunalem znaczna jego czesc i mam wrazenie ze to spowodowalo wzrost energii, a na pewno wylatuje wiecej co2 bo strzal jest zdecydowanie glosniejszy. Zastanawiam sie tez czy ktos w niej przede mna nie grzebal bo sprezyna zbijaka z jednej strony ma zakonczenie w postaci 2 zwojow ciasnych a po drugiej tego zakonczenia nie ma.
tak to w tej chwili wyglada

ps. zbijak w tej postaci jest dosc dobrze dopasowany do cylindra i mimo ze chodzi bez wyczuwalnych oporow to jednak w trakcie wystrzalu sprezane powietrze pewnie bedzie hamowalo jego ruch. Planuje wiec wyfrezowac rowki 2mm szerokosci ulatwiajace przeplyw powietrza.
w trakcie - jak robilem to nie myslalem o fotkach z reszta jak ktos ma tokarke to bedzie wiedzial jak jej uzyc.
po... etapu "po" jeszcze nie osiagnalem. Czeka mnie polerka tracych powierzchni zbijaka i stoczenie fragmentu gwintu, naciecie rowka pod oring oraz dorobienie kalamitki do korka. Ale szukam innych rozwiazan, ktore moglbym zamiast niej wykonac bo jednak kalamitka coraz mniej mi sie podoba. Moze jak bym kupil jakies firmowe to by byly lepiej wykonane ale to co mam to nieosiowo wykonana tandeta, ktora dodatkowo trudno wyszarpnac z wezyka. Szkoda ze wywiercilem i nagwintowalem juz dla niej otwor. No nic pierwsze koty za ploty. :(
Po etapie "po" zrobie tez jakies zdjecia porownujace moj zbijak z oryginalnym.
To co zauwazylem to po rozebraniu wiatrowki w srodku bylo bardzo duzo gestego smaru. Usunalem znaczna jego czesc i mam wrazenie ze to spowodowalo wzrost energii, a na pewno wylatuje wiecej co2 bo strzal jest zdecydowanie glosniejszy. Zastanawiam sie tez czy ktos w niej przede mna nie grzebal bo sprezyna zbijaka z jednej strony ma zakonczenie w postaci 2 zwojow ciasnych a po drugiej tego zakonczenia nie ma.
tak to w tej chwili wyglada

ps. zbijak w tej postaci jest dosc dobrze dopasowany do cylindra i mimo ze chodzi bez wyczuwalnych oporow to jednak w trakcie wystrzalu sprezane powietrze pewnie bedzie hamowalo jego ruch. Planuje wiec wyfrezowac rowki 2mm szerokosci ulatwiajace przeplyw powietrza.
Ostatnio zmieniony 08 marca 2015, 12:41 przez rufles, łącznie zmieniany 1 raz.